Bizonyos élelmiszerek rendszeres fogyasztásával az immunrendszer erősíthető. A koronavírus járvány még mindig valós veszély, ezért az idei téli időszakban különösen fontos, hogy minél többet fogyasszon ezekből, valamint, hogy rendszeresen étkezzen! Ezzel elkerülheti a nassolást, az elhízáshoz vezető felesleges kalóriákat.  A gyerekek kiegyensúlyozott, vitamindús táplálkozása segít a légúti fertőzések és egyéb szezonális betegségek megelőzésében is!

Citrusfélék

  • C-vitamin tartalmuk fokozza a fertőzések ellen harcoló fehérvérsejtek termelését.
  • A test nem képes előállítani vagy tárolni, ezért fontos a napi bevitele
  • Ajánlott bevitel nőknek 75 mg, férfiaknak 90 mg
  • Ne lépje át a napi 2000 mg-ot!

Paprika vagy más narancsszínű zöldségek, gyümölcsök

  • A paprikának háromszor magasabb a C-vitamin tartalma, mint a narancsnak
  • A káros szabad gyökök ellen harcoló béta-karotinban gazdag
  • Ha nem áll rendelkezésre friss, válasszon gyorsfagyasztottat, mely megőrzi vitamin-és tápanyag tartalmát

Brokkoli, spenót

  • Antioxidáns vitaminokban (A, C, E), ásványi anyagokban és rostban gazdag. 
  • Csak enyhén párolja, hogy ne veszítsen vitamintartalmából!

Fokhagyma

Gyömbér

  • gyulladáscsökkentő
  • hányinger csökkentő
  • fájdalomcsökkentő

Joghurt

Csonthéjasok

  • Magnéziumban, B-6 és E-vitaminban gazdag, kiváló nassolni való
  • Magas szeléntartalma véd a fertőzések ellen
  • Ajánlott napi bevitel 15 mg (kb. fél csészényi)

Zöldtea

  • Immunerősítő antioxidánsokban gazdag
  • Magas L-theanin tartalma erősíti a szervezet védekezőképességét

Tojás és szárnyashús

  • Magas B-6 vitamin tartalma elengedhetetlen az új és egészséges vörösvérsejtek képződéséhez
  • Magas protein és cink tartalma fontos az immunrendszer erősítésében

Az immunitás fenntartásához, a koronavírus-fertőzés elkerüléséhez a megfelelő táplálkozás mellett fontos a 

-a rendszeres, alapos kézmosás 

-a szociális távolságtartás

-elegendő mennyiségű és minőségű alvás

-elegendő mennyiségű pihenés

-stresszkezelés

Vigyázzunk magunkra, vigyázzunk egymásra!