Az egészséges táplálkozás és testmozgás segít a fogyásban, energikussá tesz, javítja a hangulatot és csökkenti a betegségek kockázatát. Ennek ellenére az életmódváltás kihívást jelenthet. Segítünk, hogy hosszú távon is sikerrel járjon! 

Legyen reális!

Sokan mielőbbi, látványos eredményt szeretnének, és elkenődnek, ha a fogyás lassabban történik, mint ahogy szeretnék. A motivációt erősíti, ha tudatosítjuk az eddig elért eredmények jelentőségét: attól még, hogy nem azonnal látványos a fogyás, lehet, hogy sokkal egészségesebb, mint volt! A reális és elérhető cél kitűzése megakadályozza, hogy idő előtt elkeseredjen, és feladja! 

Gondolja át, mi motiválja!  

Ha pontosan tudja, hogy mi az, amiért az életmódváltás mellett döntött, az segít abban, hogy véghezvigye célját. Tűzzön ki apró részcélokat, amelyek eléréséért küzdhet. Így gyakran érheti sikerélmény, amely átsegíti a nehezebb napokon is.

Száműzze az egészségtelen ételeket a házból!

 Egészségtelen ételek mellett nehéz egészségesen étkezni. Ha a család többi tagja ragaszkodik ezekhez, próbálja meg ne szem előtt, nehezen hozzáférhető helyen tartani ezeket. Ha nem látja, kevésbé fogja kívánni! 

Kezdje a napot magas fehérjetartalmú reggelivel!

 Ha az első étkezés kiegyensúlyozott és elegendő fehérjét tartalmaz, az segít szinten tartani a vércukorszintet, így nem fogja túlenni magát a nap hátralévő részében.  

Ne adja fel, ha kísértésbe esett!

Gyakori hiba, ha valaki kísértésbe esett, hogy úgy gondolja, már minden mindegy, és folytatja az egészségtelen ételek fogyasztását. Próbálja meg inkább maga mögött hagyni a múltat, és válasszon egészséges, fehérjedús ételeket a nap hátralévő részében. Egy-egy félrelépés hosszú távon nagyon csekély különbséget jelent, mindaddig, míg sikerül kompenzálnia azokat. 

Legyen kéznél egészséges snack!

 Az egészséges étrend betartása nehéz lehet, ha hosszabb ideig távol van otthonról. Legyen önnél mindig olyan egészséges, magas fehérjetartalmú snack (mandula, fehérjeszelet, sajt, natúr joghurt vagy főtt tojás) mely segít kordában tartani az étvágyát, amíg rendes ételt nem tud fogyasztani! 

Tervezzen előre, ha máshol étkezik!

Az egészséges étrend fenntartása kihívás lehet, ha nem otthon étkezik. Ellenőrizze előre, online a menüt, ha étterembe megy, és tervezze meg mit fog enni! Igyon egy nagy pohár vizet az étkezés előtt és alatt is – így kevesebbet fog enni!

 Utazáskor is tartsa magát a tervhez!

Akár üzleti, akár szabadidős céllal utazik, az megnehezítheti, hogy tartsa magát az étkezési és edzési tervéhez. Csomagoljon magával néhány egészséges ételt, amely nem romlandó. Előre nézze ki azokat az éttermeket, ahol egészséges alternatívákból választhat, illetve sétáljon amennyit csak lehet!

Mozgás nélkül nincs eredmény!

Kutatások szerint, ha egyszerre változtat az étrendjén és fizikai aktivitásán, az eredmények felerősítik egymást. A mozgás mennyisége és a mozgásforma egyéni adottságok és célkitűzések szerint változhat. Míg a heti 2 edzés szinten tart, a jelentős fogyáshoz legalább 3 szükséges. Ebben legyen kardió és súlyzós edzés is.

Kövesse nyomon a fejlődését!

Az elfogyasztott ételek naplóba vagy alkalmazásba történő rögzítése segít az egészséges étrend betartásában és a fogyásban. A testmozgás okosórával vagy alkalmazással mérése szintén hasznos, és olyan motivációt nyújt, amely segít kitartani a célja mellett. 

Szerezzen egy társat, aki csatlakozik!

 Az életmódváltás betartása önmagában is nehéz feladat. Csatlakozzon egy életmód csoporthoz, ahol nem csak táplálkozási szakértők, edzők segítségét kérheti személyre szabottan, hanem hasonló célokért küzdő társakra is talál, akikkel könnyebb lesz átjutni a holtpontokon! Sokat segít, ha az életmódváltásban csatlakozik Önhöz a partnere és/vagy barátja is.

12. Ne sürgesse a változást!

Ne csüggedjen, ha az új, egészséges életmódhoz való alkalmazkodás hosszabb ideig tart, mint várta. Ahogy a rossz szokások is akár évekig tartottak, úgy a pozitív változás sem megy rögtön. Átlagosan 66 napra van szükség ahhoz, hogy egy új viselkedés szokássá váljon. Ha kitart, az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás természetessé válik!